sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Ääni toimii! Peruin botoxin.


Päivä päivältä ääneni on tullut paremmaksi. Eilen illalla peruin botoxin ja olen tyytyväinen päätökseeni. Tänään olen kouluttanut koko päivän aivan normaalisti, ottaen osaa keskusteluihin, vetäen harjoitteita, puhuen jotakuinkin ongelmitta. Ääntä on riittänyt koko päivän, mikä on aivan ihmeellistä, kun olen ehtinyt tottua siihen, että viimeistään lounaan jälkeen luvassa on vain puristusta ja kähinää. Vielä junamatkallakin olen istunut työparini kanssa ravintolavaunussa puhua pölpöttäen aivan sujuvasti. Mikä ilo on päästä taas puhumaan niin että voi keskittyä siihen mistä puhutaan, eikä siihen tuleeko ääntä! Nyt vain mietityttää, mikä tämän käänteen parempaan on tehnyt ja kuinka kauan tämä kestää. Alan uskoa B12-vitamiinin vaikuttavan ja olen selvästi myös oppinut uutta äänenkäytön tapaa, jolla pystyn "ylittämään" kohdat, joissa ääni meinaa takertua kurkkuun. Vähän jännittää, mitä seuraavaksi. Tuleeko tämä “ihmeparantuminen” mukanani kotiin asti vai katoaako ääni taas. Kouluttaminen on kyllä niin antoisaa, että siitä olisi todella surullista joutua luopumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kysymykset, kommentit ja omat kokemukset tervetulleita!